Over mij
Ruim 16 jaar geleden heb ik bewust en vol passie vanuit het bedrijfsleven de overstap gemaakt naar het basisonderwijs. Met ontzettend veel plezier heb ik ruim zeven jaar als groepsleerkracht in de middenbouw gewerkt. Wat was het een mooie tijd waarin ik veel heb mogen bereiken. Toch was ik op een gegeven moment toe aan een volgende stap en aan een nieuwe uitdaging, namelijk als intern begeleider (IB).
Daarna ben ik ruim 7 jaar intern begeleider geweest. Tijdens deze periode heb ik veel ervaring opgedaan met gecompliceerde zorgprocessen, ondersteuningsvragen, onderwijsinterventies en vernieuwingen. Het was motiverend om als IB’er kennis over te dragen en een bijdrage te leveren bij allerlei hulpvragen. Naast mijn werkzaamheden als IB’er heb ik één dag per week onderwijsarrangementen met individuele leerlingen uitgevoerd.
Naast mijn rol als IB’er ben ik ook werkzaam geweest als ambulant begeleider generalist bij een samenwerkingsverband. Bij deze afwisselende rol was ik het eerste aanspreekpunt vanuit het samenwerkingsverband voor tien scholen in de regio. Met elkaar hadden wij als doel passend onderwijs te bewerkstellingen voor ieder kind. De werkzaamheden bestonden uit het coachen, begeleiden en adviseren van leerkrachten en IB’ers op het gebied van passend onderwijs en het bouwen aan kwalitatief sterke scholen.
Tijdens mijn loopbaan heb ik vele cursussen en opleidingen mogen volbrengen. Master SEN Gedrag is hiervan wel de meest bepalende geweest. Deze opleiding heeft ervoor gezorgd dat ik theorie en praktijk op Master niveau kan koppelen en dit tot uitvoer kan brengen. Ook heb ik veel ervaring opgedaan met rekenproblematiek, dyscalculie, NT2 onderwijs, executieve functies, hoogbegaafdheid en ASS.
Elk kind verdient de aandacht en expertise die hij nodig heeft om tot ontwikkeling te komen, hoe complex de puzzel soms ook is. Het is geweldig om hier een bijdrage aan te mogen leveren!
Ruim 16 jaar geleden heb ik bewust en vol passie vanuit het bedrijfsleven de overstap gemaakt naar het basisonderwijs. Met ontzettend veel plezier heb ik ruim zeven jaar als groepsleerkracht in de middenbouw gewerkt. Wat was het een mooie tijd waarin ik veel heb mogen bereiken. Toch was ik op een gegeven moment toe aan een volgende stap en aan een nieuwe uitdaging, namelijk als intern begeleider (IB).
Daarna ben ik ruim 7 jaar intern begeleider geweest. Tijdens deze periode heb ik veel ervaring opgedaan met gecompliceerde zorgprocessen, ondersteuningsvragen, onderwijsinterventies en vernieuwingen. Het was motiverend om als IB’er kennis over te dragen en een bijdrage te leveren bij allerlei hulpvragen. Naast mijn werkzaamheden als IB’er heb ik één dag per week onderwijsarrangementen met individuele leerlingen uitgevoerd.
Naast mijn rol als IB’er ben ik ook werkzaam geweest als ambulant begeleider generalist bij een samenwerkingsverband. Bij deze afwisselende rol was ik het eerste aanspreekpunt vanuit het samenwerkingsverband voor tien scholen in de regio. Met elkaar hadden wij als doel passend onderwijs te bewerkstellingen voor ieder kind. De werkzaamheden bestonden uit het coachen, begeleiden en adviseren van leerkrachten en IB’ers op het gebied van passend onderwijs en het bouwen aan kwalitatief sterke scholen.
Tijdens mijn loopbaan heb ik vele cursussen en opleidingen mogen volbrengen. Master SEN Gedrag is hiervan wel de meest bepalende geweest. Deze opleiding heeft ervoor gezorgd dat ik theorie en praktijk op Master niveau kan koppelen en dit tot uitvoer kan brengen. Ook heb ik veel ervaring opgedaan met rekenproblematiek, dyscalculie, NT2 onderwijs, executieve functies, hoogbegaafdheid en ASS.
Elk kind verdient de aandacht en expertise die hij nodig heeft om tot ontwikkeling te komen, hoe complex de puzzel soms ook is. Het is geweldig om hier een bijdrage aan te mogen leveren!